Silniki TSI (Turbocharged Stratified Injection) i TFSI (Turbocharged Fuel Stratified Injection) to jedne z najbardziej zaawansowanych jednostek napędowych opracowanych przez grupę VAG (Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda). Charakteryzują się wyjątkową wydajnością, dynamiczną mocą i niskim zużyciem paliwa. Kluczowym elementem tych silników, zapewniającym ich niezawodną pracę, jest system rozrządu.
Regularna wymiana rozrządu jest kluczowa dla utrzymania niezawodności i długowieczności silnika. Producent zazwyczaj zaleca wymianę rozrządu co 60,000 do 100,000 km, w zależności od modelu i warunków eksploatacji. Zaniedbanie wymiany może prowadzić do:
Kolizji zaworów z tłokami, co może wymagać kosztownej naprawy lub nawet wymiany silnika.
Nadmiernego zużycia paliwa, spowodowanego nieoptymalną pracą silnika.
Spadku wydajności silnika, co objawia się mniejszą mocą i słabą reakcją na przyspieszenie.
Rozrząd odgrywa fundamentalną rolę w synchronizacji pracy wałka rozrządu z wałem korbowym, co umożliwia precyzyjne sterowanie otwieraniem i zamykaniem zaworów. W silnikach TSI i TFSI rozrząd może być napędzany paskiem lub łańcuchem, w zależności od modelu i specyfikacji technicznej. Precyzyjne działanie rozrządu zapewnia:
Optymalny moment zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej, co przekłada się na maksymalną wydajność i moc silnika.
Efektywne spalanie paliwa, co zmniejsza emisję spalin i poprawia ekonomikę paliwową.
Bezpieczną pracę zaworów i tłoków, zapobiegając ich kolizji, która mogłaby prowadzić do poważnych uszkodzeń silnika.
Zaufaj ekspertom i przekonaj się, dlaczego jesteśmy najlepsi w wymianach rozrządu w silnikach TSI i TFSI. Skontaktuj się z nami już dziś i umów się na serwis. Twoje zadowolenie jest naszym priorytetem!